יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

פלאפל בבית


את הרעיון לעשות פלאפל בבית קיבלתי לפני שבוע. ערב אחד זוגתי חזרה הביתה עם שקית מהגזלניה השכונתית ובשקית בין החומוס, האוכל לחתול ושאר שטויות היתה קופסא של עמבה. שאלתי אותה מה נעשה עם עמבה? (שלא תבינו אותי לא נכון אני מאוד מאוד אוהב עמבה) היא ענתה זה טעים ואמרתי נכון, עמבה זה באמת טעים. באותו ערב עמבה טופטפה על כוסמת וטחינה אבל כבר היתה לי תוכנית גדולה על הקופסא הקטנה הזאת של העמבה, פלאפל! עמבה ופלאלפל זה שילוב מושלם במיחוד עם זה באיזה פלאפליה חור באזור תעשיה.

את המתכון הבאה לפלאפל לא המצאתי מצאתי אותו באתר של בישולוג ואהבתי את העובדה שהפלאפל אפוי ולא מטוגן בשמן עמוק - דבר שאני לא עושה בבית גם בגלל שאין לי צ'יפסר וגם בגלל העובדה שג'אנק פוד אני שומר להזדמנויות מיוחדות. הכנסתי קצת שינוים במתכון המקורי. את הפלאפל אני עושה מגרגרי חומוס בולגרי ולא מההדס שהם הזן היותר גדול של החומוס עם הקליפה היותר מכורכמת וקצת גדולים יותר. הכמויות כאן הוכנו לארוחת שבת לחברים, היינו שבעה אנשים רעבים ועוד נשאר עודף כך שבקלות הכמויות מספיקות לעשר מנות, אז לאנשים עם צרכים יותר צנועים אני מציע לחלק בחצי את כול הכמויות, לא מתמתיקה קשה במיוחד.


לפלאפל:

- 500 גר' גרגרי חומוס

- צרור יפה של כוסברה

- צרור יפה של פטרוזליה

- 6 שיני שום קלופות

- כף קמח

- כפית כמון טחון טרי

- חצי כפית כורכום

- רבע כוס טחינה גולמית

- כף שמן זית

- 3 כפות שמן צימחי

- מלח ופלפל



עם הפלאפל הגשתי גם סלט שכולכם תכירו מהדוכנים אני מדבר על סלט הבצל הסגול עם הסומאק. סלט שמאוד קל להכין.




לסלט הבצל והסומאק:

- 3 בצלים סגולים בינונים

- 1.5 כפות שמן זית

- כף סומאק טחון (אם יש עדיף לטחון לבד מגרגרים שלמים)

- מיץ מחצי לימון

- כף פטרוזיליה קצוצה דק

- חצי כפית סוכר

- מלח ופלפל

הכנת הפלפאפל:

משרים את גרגרי החומוס 36 שעות לפני בהרבה מים ומחליפים להם מים כל 12 שעות.
בסיום ההשריה שוטפים ומסננים. בנתיים אפשר לחמם תנור ל 250 מעלות. במעבד מזון טוחנים את השום ואת הפטרוזילה
והכוסברה ומוציאים לקערה גדולה. מכניסים למעבד מזון או מטחנת בשר את החומוסים המושרים (אני עשיתי את שלי ב 2 נגלות בגלל גודל הקערה של המעבד) מוסיפים בערך כוס מים אחת ל 500 גר' חומוסים בזמן הטחינה. מוסיפים לקערה את יתר המרכבים ובודקים תיבול אני מוסיף 2 כפיות מלח רגיל על הכמות הזאת.
מניחים על התבנית נייר אפייה ומשמנים בכף של שמן צימחי יוצרים כדורים ומורחים בעזרת מברשת או בייד קצת שמן נוסף מלעמה לי יצאו 2 תבניות עם 50 כדורים גדולים ו 3 כפות שמן. אופים 10 דקות ואז מוצאים הופכים את הכדורים ואופים 5 - 10 דקות נוספות.

הכנת סלט הבצל:

חותכים את הבצלים לחצי ואז לפרוסות הכי דקות שמצליחים ומערבבים עם שאר המרכיבים.


הפוסט הזה קצת חלש בתחום התמנות בגלל שהיתי עסוק בלארגן אוכל ל 7 אנשים ולא יצא לי לרוץ החוצה למרפסת עם מגשים של כדורי פלאפל כדי לצלם אותם באור יום.
על השולחן היה חומוס, טחינה, סלט ערבי קצוץ דק, סלט בצל, חמוצים וזיתים, פיתות, כדורי פלאפל וכמובן העמבה! כול אחד הרכיב לעצמו מנה, זה היה כמו ערב סושי רק בלי המצרכים ב 200 שקל שנותרים מיותמים בארון והמחצלת שלא תראה יותר אור יום אלא בדרך לפח בזמן שתנקו את הארונות בדרך לדירה הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה