יום שני, 13 בספטמבר 2010

כוסמת טעימה




אני יודע שהרבה אנשים ימצאו את הכותרת של הפוסט הזה בתור אוקסימורון. האמת, בניגוד להרבה דברים באוכל שאנשים נגעלים מהם, אני יכול להבין את הסלידה מכוסמת (שלא עשויה טוב). אם מבשלים כוסמת בדרכים מסוימות יש לה ריח שמזכיר חומר ניקוי כלשהו. אני חושב שהמתכון הבא מנטרל את הדברים בכוסמת שהופכת אותה שנואה על הרבה אנשים ואני מקווה שאני אצליח להמיר חלק מהשונאים לאוהבים.






חומרים:

- 1 כוס כוסמת ( לא לקנות אם הגרגרים בצבע ירקרק בהיר )
- 1 גזר קלוף וקצוץ לקוביות קטנות
- בצל בינוני קצוץ לקוביות קטנות
- 1 שן שום קצוצה לקוביות קטנות
- 2 כפות פטרוזיליה קצוצה דק
- חצי כף אבקת מרק פטריות ( או מרק עוף או ציר עוף במקום מים )
- 1 כף שמן זית
- מלח ופלפל





ההכנה:

מחממים בסיר קטן את שמן על אש בינונית ומטגנים את הבצל והגזר עד להזהבה קלה. מוספים את השום הקצוץ וממשיכים לבחוש עוד דקה נוספת. מוסיפים את הכוסמת ומטגנים כמה דקות נוספות עד שהכוסמת צופתה בשמן. מוסיפים את שאר המרכיבים ו 2 כוסות מים רותחים ומנמיכים את הלהבה להכי נמוך מכסים ומבשלים 20 דקות. אחרי 20 דקות פותחים את המכסה ומערבבים את הירקות שצפו למעלה לתוך הכוסמת אם נשארו נוזלים משאירים על האש לא מכוסה כמה דקות נוספות.


לפעמים שאני מרגיש עצל אני מכין כוסמת ומטפטף עליה טחינה גולמית עם עגבנייה קצוצה דק ורוטב צ'ילי מתוק וזה הופך להיות ארוחה שלמה. האדמתיות של הכוסמת והטחינה עם החומציות של העגבנייה והמתיקות של הרוטב הופכים לארוחה טעימה ומאוד קלה להכנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה