יום שישי, 19 בנובמבר 2010

מרק עוף ראשון

לפעמים קשה לי להאמין שיש אי פעם חורף במדינה הזאת. שלא תבינו אותי לא נכון אני מאוד אוהב קיץ אבל גם גיוון זה כיף. אתמול כהרגלי יצאתי בלילה בגופיה ואתם יודעם מה... היה קר, ממש קר לכן החלטתי שזה הזמן למרק הראשון של העונה, זה והעובדה שהילדה התלוננה על גרון כואב. אין לפי דעתי מרק מנחם יותר ממרק עוף. יצא לי לטעום הרבה מרקי עוף לא טובים בחוץ וזה פשוט חבל שהרבה אנשים לא מודעים לעושר ולעומק של טעמים שאפשר להוציא ממרק כל כך פשוט, אם מתיחסים אליו נכון ושומרים על כמה כללים. הגרסה שאני מביא כאן היא למרק עוף של ימי חול ולא מרק העוף המפואר של 2 עופות שלמים וגרונות הודו שעליו אכתוב בפעם אחרת.



למרק העוף:

- קילו כנפים של עוף
- בצל שטוף וחצוי על קליפתו הצהובה (מוסיף צבע וטעם)
- 2 גזרים בינונים חצויים שטופים ולא קלופים
- 2 מקלות סלרי עם העלים
- צרור פטרוזליה
- צרור שמיר
- החלק הלבן של כרישה חצוי לאורכו ושטוף
- 4 מסמרי ציפרון
- 6 גרגרי פלפל
- שן שום קלופה ושלמה
- 2 ליטר מים

להגשה:

- מלח ופלפל
- נגיעה של סויה
- איטריות ביצים מבושלות

הכנת המרק:

שוטפים טוב את הכנפים ונועצים את 4 מסמרי הציפרון בבצל לצורך שליפה נוחה בסיום הבישול, מסדרים בסיר שיכיל את  כל המרכיבים ומכסים ב-2 ליטר מים פושרים. מביאים לרתיחה על אש בינונית, לקראת הרתיחה מכפים את המרק לקערה קטנה (מסירים מהשכבה העליונה קצף וליכלוך שצפים שם).

ברגע שהמרק הגיע לרתיחה מנמיכים את האש ללהבה קטנה כך שלא תיהיה רתיחה גועשת אלה רק כמה בועות שעולות לפני השטח (רתיחה אלימה מעכירה את המרק והורסת את טעמו). מבשלים 4 עד 6 שעות מכוסה, כן 4 עד 6 שעות זה נשמע הרבה מאוד זמן אבל בביעבוע העדין של המרק הזה כל הטוב שבמרכיבים יחלט החוצה כמו תה ואחרי הזמן הזה יוותר לכם מרק צלול בצבע צהוב כתום עמוק עם טעם וריח מרוכז של מרק עוף.

לקראת סיום הבישול אני אוהב להמליח אותו ובמהלך הבישול אני מוסיף מידי פעם קצת מים קרים אם אני רואה שהמרק התאדה יתר על המידה. בסיום הבישול אני שולה את עישבי התיבול והכרישה ומשליך אותם לפח, מסנן את המרק ושם את הגזר והבצל בקופסא ומפרק את הבשר מהכנפים בעודם חמות, זו תוספת נפלאה להחזיר אחר כך למרק או לעשות מהם סלט קר או כיסונים ממולאים. אני מגיש את המרק רותח עם חתיכת גזר ובצל מהמרק, קצת בשר מהכנפים, קצת איטריות ביצים מבושלות ונגיעה של סויה. אין הרבה דברים יותר מנחמים מהמרק הזה בערב קר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה